Update

Nu händer det minsann grejer! Den 28 februari är det dags för dop för lilla Alice och den 1:a april flyttar vi till en ny lägenhet!
 
Den nya lägenheten är också en 2:a men på 1:a våningen istället för 3:e som vi bor på nu. Det ska bli så jäkla skönt att komma längre ner och det kommer underlätta så himla mycket när man ska ut och gå med vagnen! Vi ville egentligen ha en 3:a och vi har sökt det länge men tyvärr har vi inte fått någon av dom vi har sökt, därför bestämde vi oss för att ta 2:an så att jag åtminstone ska kunna komma ut och gå. David kommer ha mycket närmare till jobbet också, så vi sparar i en del bensinkostnad med!
 
Det mesta till dopet är planerat och dopklänningen är fixad. Vi bestämde oss för att beställa smörgåstårta att bjuda på då det i princip inte kräver några förberedelser och uppskattas av de flesta. Till kaffet ska vi ha princesstårta men vi har ännu inte bestämt om vi ska beställa det också eller om jag ska baka.
Egentligen är jag ganska sugen på att baka tårtorna men samtidigt vet jag inte om jag kommer ta mig vatten över huvudet. Jag bakade muffins för några dagar sedan och bara det var en pärs! Alice var inte alls med på noterna och hon verkar vara inne i en fas nu där hon kräver hundraprocentig uppmärksamhet hela tiden, annars blir det högljudda protester.
 
Dopklänningen hon ska ha är samma klänning som jag döptes i som min mormor sydde av sin gamla brudklänning. Jättemysigt tycker jag, att låta klänningen gå i generationer! Egentligen hade jag velat vänta någon (eller några) månad till med att döpa Alice men jag ville så gärna att hon skulle kunna använda dopklänningen så därför fick det bli nu. Håller tummar och tår för att allt kommer gå lätt och smidigt och att hon är på bra humör under dopdagen!
 
 
Detta var första inlägget på väldigt länge som jag har kunnat skriva, förhoppningsvis ska jag kunna börja blogga lite mer regelbundet igen!
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback