Kanske sista besöket hos BM!

Idag var jag kanske på mitt sista barnmorsebesök! Nästa tid är inbokad en dag efter BF (fast jag är ganska inställd på att jag går över tiden).
Bebis mådde bra och nu var huvudet ruckbart istället för rörligt, det börjar hända lite alltså! SF måttet låg på 37 cm och mina blodvärden var något bättre än förra gången
 
Nu har jag allt inköpt till bebis också och BB väskan är packad. Det enda som jag eventuellt kommer köpa också är en amningskudde, det verkar himla praktiskt.
Amningsbh har jag bestämt mig för att vänta med tills mjölken rinner till och man vet vilken storlek man kommer behöva, sålänge kör jag på en mjuk, "vanlig" bh utan byglar och med stretchigt tyg
 
10 dagar kvar till BF, nu börjar man bli otålig och nervös!


Jennie

Hej!
Jag tycker det är jätteknepigt med bb-väskan. Bebisens saker har jag packat o skötväskan men mina o sambons saker får knappt plats i en ryggsäck. Ska man behöva ha en stor bag eller rullväska. Hehe. Känns sådär att komma med flera olika väskor. Hur har du gjort?

Svar: Jag har packat allt till bebisen i en skötväska och allt till mig och sambon i en mindre gymväska. Jag vet inte riktigt var du bor, men där jag kommer föda så måste man ha med sig skötlappar, babyolja och blöjor själv, det är ingenting som sjukhuset står för. Det tar ju såklart upp en del plats också.Jag har hört mig för lite hos dom vänner jag har som fött barn och så gott som alla säger att dom packade med sig för mycket grejer och kläder, därför satsar jag på att packa lite lättare istället ^^ Skulle det krisa så bor vi inte så långt ifrån sjukhuset så det går ganska snabbt att köra hem och hämta det man glömt :)
glitterchic.blogg.se

2015-10-17 / 13:36:05
Angelique {BF november}

Ja nu är det nära :D Själv har jag 18 dagar kvar..hoppas verkligen inte jag går över tiden.

Svar: Samma här, jag är så otålig nu!
glitterchic.blogg.se

2015-10-17 / 22:48:34
BLOGG: http://angeliques.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback